♥♥♥♥♥

♥♥♥♥♥

dinsdag 7 januari 2014

Mijn sportschema & tips

Hey allemaal,
De oliebollen zijn nu echt op, nu moeten we weer aan de bak.. Zelf doe ik dit elk jaar, niet om af te vallen maar gewoon om mijn conditie op peil te houden. Doen jullie mee?
Zelf heb ik een train schema gemaakt. Ik zal deze met jullie delen, en bij sommige dingen tips geven en uitleg geven. Veel plezier!



Maandag: - hardlopen
                 - Cardio oefeningen *
Dinsdag:  - Doe een sport die je zelf beoefend, bijvoorbeeld voetbal. Doe dit buiten, zo heb je gelijk frisse lucht.
                 - Work-out voor een bepaald lichaamsdeel (kies uit: benen, billen, armen, buikspieren), kies er 2 uit, de andere 2 doe je op de andere aangegeven dag.
Woensdag: - Cardio oefeningen
                   - 20 x situps **
                   - 15 minuten touwtje springen
Donderdag: - Hardlopen
                   - 5 minuten muurzitten
Vrijdag:       - Work-out voor een bepaald lichaamsdeel (kies uit: benen, billen, armen of buikspieren). kies er 2 uit, de andere twee doe je op de andere aangegeven dag.
Zaterdag:    - 10 minuten springtouwtje springen, is goed voor je benen, conditie en zo leer je hoger spingen.
Zondag:      - Cardio oefeningen

* = Je doet verschillende oefeningen van 10 minuten, die je conditie verbeteren en ze zijn goed voor je hart. Je hebt bijvoorbeeld:
- Jumping jacks
- Jog in place
- Knees up enzovoort.
Je hebt hier ook speciale apps voor op je telefoon, zoek deze even op, hier staan ook oefeningen voor je andere lichaamsdelen op.

** = Situps zijn buikspieroefeningen, zo worden je spieren in je buik sterker en zorg je voor het perfecte strakke buikje. Iedereen wil dat toch?
Hier komen tips en trucs:
- Hardlopen is meestal best saai, als je alleen bent doe dan muziek in je oren, of ga met een vriendin hardlopen, dat is leuk en gezellig!
- Gebruik apps voor strechen voor en na het sporten tegen spierpijn
- Als je geen zin hebt om te hardlopen omdat het slecht weer is of regent, kan je bijvoorbeeld ook: Just Dance spelen, dat is leuk en muzikaal!
- Als je echt niet van sporten houd, probeer het dan leuk te maken, bijvoorbeeld leuke meezing liedjes opzetten, of jezelf eisen stellen, of jezelf belonen bijvoorbeeld dat je daarna op de computer 'mag'.

Dit was mijn trainingsschema. Ik hoop dat je het snapt haha, en dat je het ook doet! Maar vergeet niet; het moet niet! Ik zelf vind het alleen erg leuk, en daarom doe ik het ook! Zelf weet ik best veel van sporten af, en daarom wil ik best meer tips geven in een volgend artikel! Vond je dit artikel leuk? En wil je meer van sporten weten, zet het bij de comments!

With love,
Beautyfullyblog ♥

                  

3 opmerkingen:

  1. Handig artikel! Ik ga drie keer in de week lopen en daarnaast doe ik af en toe ook nog wat oefeningen van Blogilates.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig zo'n schema! Goed ook dat jij hem gebruikt! Wat bedoel je alleen met cardio oefeningen? Want dat is niet het hardlopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @lerunaa-- Thankyou! Dat is ook heel goed hoor !

    @ofrosebird-- Thankyou ! Ik gebruik deze inderdaad, met cardio bedoel ik oefeningen die je hele lichaam trainen, dus bijvoorbeeld rennen op je plek & jumping jacks enzo.. Type maar even in op google!

    Bedankt meiden voor het reageren! xx

    BeantwoordenVerwijderen